Storm???
2008-07-31 | 18:22:45

Jag tror att det blev storm här nu, väntar på attdet kommer kom någon form av åska...Jag är frisk och ha varit på jobbet idag !!!
Har även installerat MSN på min Iphone ! Imorogn är sista dagen på jobbet för mig, tiden har gått fort som bara den...Vet inte riktigt när ja åker hem men när ja kommer hem kommer det komma en massa bilder från sommare....

Sjuk
2008-07-29 | 10:13:44

Jag har blivit sjuk, jag har känt mig konstig i kroppen sen jag var i Varberg förra helgen, då satt jag och frös, fick ont i halsen i slutet av veckan men det gick bort ganksa snabbt. Idag vaknade jag med super öm hals men jag tänkte att det säkert går bort så jag gick upp duschade, sminkade mig och gjorde iordning mig när jag var klar och gå och hade bilnycklen i handen insåg jag att det nästan var svårt at svälja...Ringde och sjukanmälde mig och nu sitter ja i sängen och gör inget alls...skulle villa ha lite te tror ja, får göra mig en kopp snart.

I alla fall helgen var konon, i fredags tog vi båten i till lilla essingen där vi grillade hos ett par vänner innan vi bestämde oss för att sova i båten han klockan bli ganska mycket. Dom bor bredvid vatnnet så vi hade inte så långt att gå!!! Vaknade vid halv fyra tiden av några idioter som kommer och kör i fullfart emellan bryggorna så det gungar ganska mycket.

Hämtade upp Emma som vi skulle skjutsa ut till en fest där hon skulle göra ett snabbt gästspel som kock, sen hämtade vi up Mandi och Stina i Vaxholm. Vi stannade på Linasnäs och ät en god lunch.

Sent på kvällen kom vi till Finnhamn där några vänner redan befanns sig, vi tänkte äta lite sen sova problemet var bara att köket stängde kl 22 och när vi kom var kl 22.40, vi fick lite knäckebröd och morotskaka och man kan kan äta det ihop det blir lite matigare då :) så våran middag bestog av knäckebröd morotskaka samt öl. och en massa mygg :)

Söndagen var ganska seg för vissa (jag var den som gick och la mig tidigast kl 02.00) vi åkte hem och trodde ett regnväder skulle möta oss lagom när vi kom till Mälarn men vi klarade oss ...

Jobbade igår och köpte två par skor fast jag skulle haft en tröja...

Bilder
2008-07-28 | 21:52:36

Lilla Essingen
2008-07-25 | 19:40:05

Är vi strax på väg till med båten...just nu väntar jag på Vicky som gör iordning sig sen ska vi sätta högsta fart in mot Stockholm där nägra vänner väntar med grillad mat, sen är det planerat för avfärd ut mot Stockholms yterskärgård imorogn, så vi kommer antagligen att sova någonstans närmare stan med båten...

Bananbåt är en uppblåsbar grej som man åker på efter en snabb båt, min är gul och blå väldigt poppis utomlands, det kommer bild sen hoppas jag så ser du hur den ser ut Becka !!!

Ha en bra helg så kommer du att komma några bilder efter helgen...

Bananbåt !!!
2008-07-25 | 07:17:06

Hej
Jag har köpt en banabåt och det var ett bra köp...ska till jobbet om 5 min och skulle bara kolla lite...

Har som sagt köpt bananbåt och jag har ramlat av min båt oxå, i onsdags var vi 8 st från jobbet som åkte ut med den riktiga båten, ska tillläggas att vi bläste upp bananbåten för mun kraft!!!

Igår var vid en Lagun och badade med den riktiga båten

Ska ev till skärgården i helgen men först blir det jobb

Rebecka 20 år och Varberg
2008-07-20 | 00:43:43

I torsdags så fyllde min syster 20 år gammal...nu får hon gå på systembolaget och allt !!!
Jag ringde och sa grattis till henne, kom oxå att tänka på att för exakt ett år sedan den 17 juli var jag på toppen av Kebne
 Har tyvärr ingen bild av det på denna datorn men det kankse kommer lite senare...

Är just nu i Varberg och idag har det varit släktkalas med en massa god mat och massa treviga människor!
Igår kom jag ner och åker hem imorogn , söndag kl 18.00 tror jag.

Har hunnit med att träffa Therese och barnen och varit på Apelvikens camping(kommer inte ihåg när jag var där sist)

Tänkte även ladda up en blandad kompott med bilder...

Stockholm

Jag

I huset näst längst bort och längst upp bor jag

en brygga i Östersjön ...

Barkarby Outlet och en joggingtur
2008-07-13 | 16:33:23

Hej Hopp
Hoppas alla har lika underbart väder som det är här. Solen skiner och jag har varit ute och sprungit en runda i den fina skogen som finns utanför dörren här !!! Sprang ca 30 min sen fick jag en obehaglig känsla i mitt högra knä, så jag beslöt mig för att gå lite snabbt dom sista 30 min. men det resulterar i att jag går och haltar nu...men det går väl över snart hoppas jag. Har oxå varit på Barkarby Outlet och kollat en snabbis men det var mest en massa folk bara, fyndade i och för sig ett par svarta chinos från Peak för 149 kr som hade kostat 1200 kr, dom var fär långa men det är ju nästan alla byxor. Nu har jag ätit och sitter och väntar på att någon av mina samobosar ska komma hem och hitta på något kul med mig! Johan är den som kommer komma först han ringde innan och skulle åka från Sandhamn ca 13.00, nu kom han hem ha det bra

Kram

Mera
2008-07-12 | 23:18:09

Underbara Solnedgång

Johans båt

En av mina underbara sambosar för sommaren ...

Den andra inte fullt lika omtyckt här :-)

Sjöräddnings Richard även kollega till mig

Iphone
2008-07-12 | 22:35:04

Oj oj oj vad det var längesedan som jag skrev något…har bara lagt in lite bilder då och då, har haft det lite stressigt här uppe, eller kanske inte stressigt men haft andra saker för mig än att sitta vid datorn på kvällarna… Ska se om det kan bli någon bättring på mig.

Nu sitter jag i alla fall i soffan med datorn i knät och är varm och trött, trött pga. att vi verkligen har slarvat med sömnen sen jag flyttade hit, en kväll tror ja att jag har gått och lagt mig innan halv tolv och det var i onsdags förra veckan.  Men det som jag har gjort här uppe i Stockholm ska jag försöka åter berätta lite snabbt… SATC och Midsommar är väl avklarat? Eller?
SATC filmen var bra och premiär minglet också.

Midsommar afton begav vi oss ut till skärgården med Johans båt, åkte igenom slussen med båt bl.a. det var en mysig men kall resa som vi gjorde upp till några kompisar till Johan och Victoria. Vi sov i båten och dagen efter som var min födelsedag inleddes med en frukost på bryggan med Johan Victoria och Mattias, när frukosten var intagen började några av oss känna av en viss bakfylla (inte jag eller Vicky) men vi beslöt oss för att köra till ett annat ställe där vi sedan åt en god födelsedags middag. Kvällen avslutade på Grinda då vi inte kunde bestämma oss för om vi skulle ta oss ut till Sandhamn eller inte. Vi hamnade på Grinda Värdshus och det var super trevligt.

På söndagen mötte vi Mats en kompis till Johan som skulle försöka sig på Kitesurfing och behövde Johans hjälp, Mattias valde att åka hem till stan. Vi andra åkte till hamnen där Mats har sin båt och åt rökta räkor innan vi gick och lade oss.

Måndagen kom vi överens om att åka ut till Sandhamn, det var en mysig hamn med lite shopping och massa god mat. Spelade även minigolf på den skräpigaste banan jag sett. Träffade även några av människorna vi träffat på Grinda två dagar tidigare som hade seglat ut.

Tisdagen blev det en lång resa hem igen, genom Strömma kanal. Mötte upp Astrid vid slussen och stannade vid Ålstens macken och åt mat.

Onsdag, torsdag, fredag så jobbade jag och fick gå bredvid Eva så att jag kunde lära mig allt som behövs kunnas, men jag tror hon hoppade över vissa delar som hade varit bra om jag hade kunnat, har fått fråga mig fram men men.
fredag natt tillbringades på ett hotellrum i Jönköping, granne till Kinnarps Arena alltså HV71 s hemma arena. Sov nog 4-5 h totalt… åkte till Kronobergslän och kollade på hundvalpen som självklart var ur söt… Blev även lite shopping på ett ganska nyöppnat shoppingcenter i Kosta. För Vicky och Johan blev det även en hundvalp shoppad. Kl halv fyra var vi hemma natten mellan lördag och söndag.

Helgen efter blev det en grillkväll på fredagen och sen åkte jag till Arlanda för att flyga till Landvetter där min syster mötte upp mig. Vi var och shoppade inne i stan i Göteborg innan vi åkte till Varberg. Vi åt en räklåda på en restaurang i Läjet och avslutade kvällen med en runda minigolf som jag förlorade…

Hann säga hej till Mamma, Pappa och Hanna som kom från Kiruna innan det var dags att bege sig till Landvetter igen, där var ju planet försenat och jag var hemma ca halv ett på natten och skulle upp och jobba dagen efter…
I tisdags blev det en trevlig middag på Gondolen med en vän från Borås… sen har det inte hänt något annat kul i veckan…
Idag åkte jag pendeltåget in till stan för första gången det tog ca 20 min, shoppade lite presenter till Pappa och Becka som fyller år runt snart, hoppas dom blir nöjda. Shoppade även två st. Iphone, två st. svarta 8 gig en till mig och en till pappa, dom var tydligen slut i Varberg. Åkte hem sen och tvättade och lagade mat. Vicky är i Borås med Dexter och Johan är på Sandhamn. Ska snart sova och imorgon hoppas jag att jag kan sova länge för nästa helg blir det stress igen då jag åker till Varberg och firar en liten syster som blir 20 år och en pappa som blir … år